Privacybeleid Hotel Houses
Over ons privacybeleid
Hotel Houses geeft veel om uw privacy. Wij verwerken uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening, en gaan zorgvuldig om met alle verzamelde informatie over u en uw gebruik van onze
diensten. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden. Dit privacybeleid is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening van Hotel Houses. De ingangsdatum voor de
geldigheid van deze voorwaarden is 28/10/2023, bij het verschijnen van een nieuwe versie vervalt de geldigheid van alle voorgaande versies. In dit privacybeleid wordt beschreven welke gegevens over u door ons worden verzameld, waar
deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder welke voorwaarden deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook leggen wij u uit hoe wij uw gegevens opslaan, hoe wij uw gegevens beveiligen tegen misbruik
en welke rechten u heeft met betrekking tot de persoonsgegevens die u ons verstrekt.
Indien u vragen heeft over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met onze privacycontactpersoon, de contactgegevens vindt u aan het einde van ons privacybeleid.
Over onze gegevensverwerking
Hieronder leest u hoe wij uw gegevens verwerken, waar wij deze opslaan, welke beveiligingstechnieken wij gebruiken en voor wie de gegevens zichtbaar zijn.
Webshopsoftware
Tommy 2.0 & Tenzer
Onze website is ontwikkeld met Tenzer. Persoonsgegevens verzameld bij het gebruik van onze website en diensten worden gedeeld met reserveringssoftware Tommy 2.0 en Tenzer. Tommy 2.0 en Tenzer hebben toegang tot deze gegevens
nodig om (technische) ondersteuning te kunnen bieden. Zij zullen deze gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken. Tommy 2.0 en Tenzer hebben op grond van de overeenkomst die wij met hen hebben de verplichting om noodzakelijke
voorzorgsmaatregelen en beveiligingsmaatregelen te nemen als het gaat om uw persoonsgegevens. Tenzer gebruikt cookies om technische informatie te verzamelen over het gebruik van de software. Er worden geen persoonlijke gegevens
verzameld en/of opgeslagen. Tenzer behoudt het recht om de verzamelde gegevens intern te delen om de eigen dienstverlening te verbeteren.
E-mail en mailinglijsten
Hotel Houses en Tommy 2.0
Onze website maakt gebruik van Tommy 2.0, dat ons automatische e-mailverkeer zoals een boekingsaanvraag of boekingsbevestiging afhandelt. Onze website maakt geen gebruik van een derde partij die de distributie van onze nieuwsbrief
verzorgt. Eventuele bevestigingsmails of webformulieren die u van onze website ontvangt, worden via Tommy 2.0 naar u verzonden. Tommy 2.0 zal uw naam en e-mailadres niet gebruiken voor eigen commerciële doeleinden. Onderaan elke
nieuwsbriefmail die Hotel Houses verzendt, vindt u hoe u zich kunt afmelden. Wanneer u dit doet, ontvangt u geen nieuwsbrief meer per mail van Hotel Houses. Jouw persoonsgegevens worden door Tommy 2.0 veilig opgeslagen. Hotel
Houses maakt gebruik van cookies en andere internettechnologieën die bijhouden of e-mails worden geopend en gelezen. Hotel Houses behoudt zich het recht voor om uw persoonsgegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te
verbeteren en in het kader daarvan met derden te delen.
Office365
Voor onze reguliere zakelijke e-mail maken wij gebruik van de e-maildiensten van Office365. Deze partij heeft passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om misbruik, verlies of corruptie van uw gegevens te voorkomen.
Office365 heeft geen toegang tot ons postvak en wij behandelen ons e-mailverkeer vertrouwelijk.
Betalingsverwerkers
Pay.nl
Voor het afsluiten en verwerken van (een deel van) onze betalingen in onze webshop maken wij gebruik van de betalingsprovider Pay.nl. Pay.nl verwerkt uw naam, adres en woonplaatsgegevens. Ook verwerken zij betaalgegevens zoals uw
bankrekeningnummer of creditcardnummer. Pay.nl heeft passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen. Pay.nl behoudt zich het recht voor om uw persoonlijke (geanonimiseerde)
gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan met derden te delen. Bij een verzoek om uitstel van betaling (kredietfaciliteit) deelt Pay.nl persoons- en bestelgegevens met de betreffende
betaalprovider. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op eventuele diensten van Pay.nl waarbij gebruik wordt gemaakt van derden. Pay.nl bewaart
uw gegevens niet langer dan de termijnen die op grond van de daarvoor geldende rechtsgronden zijn toegestaan.
Reviews
Wij gebruiken Google om reviews te verzamelen. Om een review achter te laten, bent u verplicht uw e-mailadres, naam en woonplaats in te vullen. Google deelt bepaalde gegevens met ons die nodig zijn om uw review aan uw bestelling te
kunnen koppelen. Bovendien publiceert Google uw naam en woonplaats op hun eigen website. Google heeft passende technische en organisatorische maatregelen geïmplementeerd om uw persoonsgegevens te beschermen. Google
behoudt zich het recht voor om uw persoonlijke gegevens te gebruiken om hun diensten aan te bieden en deze met derden te delen. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn
eveneens van toepassing op eventuele diensten van Google waarbij gebruik wordt gemaakt van derden.
Administratie en boekhouding
Tommy 2.0
Voor onze administratie en boekhouding maken wij gebruik van de diensten van Tommy 2.0. Wij delen uw naam, adres, woongegevens en algemene gegevens met betrekking tot uw bestelling/aankoop. Deze gegevens worden gebruikt voor
de administratie van verkoopfacturen. Jouw persoonsgegevens worden veilig verzonden en opgeslagen, Tommy 2.0 heeft passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen
verlies of ongeoorloofd gebruik. Tommy 2.0 is tot geheimhouding verplicht en zal uw gegevens dienovereenkomstig behandelen. Tommy 2.0 gebruikt uw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden dan hierboven beschreven.
Doel van de gegevensverwerking
Algemeen doel van gegevensverwerking
Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend om u onze diensten te kunnen leveren. Dit betekent dat het doel van de verwerking van deze gegevens in directe relatie staat tot de opdracht of taak die u ons aanbiedt. Wij gebruiken deze gegevens
niet voor (geadresseerde) marketingdoeleinden. Als u gegevens met ons deelt en wij gebruiken deze gegevens om – niet op basis van een verzoek – op een later moment contact met u op te nemen, vragen wij eerst om uitdrukkelijke
toestemming. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld, met een ander doel dan het vervullen van boekhoudkundige en administratieve verplichtingen. Deze derden zijn allen tot geheimhouding verplicht op grond van de
overeenkomst die wij met hen hebben, een eed of wettelijke verplichting.
Automatisch verzamelde gegevens
Informatie die automatisch door onze website wordt verzameld, wordt verwerkt met als enig doel onze dienstverlening aan u te leveren en/of verder te verbeteren. Deze informatie (bijvoorbeeld uw IP-adres (geanonimiseerd), webbrowser
en besturingssysteem) is geen persoonlijke informatie.
Medewerking bij fiscaal en strafrechtelijk onderzoek
In sommige gevallen kunnen wij door de overheid verplicht zijn uw gegevens te delen met als doel te assisteren bij een fiscaal of strafrechtelijk onderzoek. In dergelijke gevallen zijn wij gedwongen hieraan gehoor te geven en te assisteren.
Bewaartermijnen
Wij bewaren uw gegevens zolang u klant bij ons bent. Dit betekent dat wij uw klantprofiel bijhouden en bewaren totdat u aan ons kenbaar maakt dat u niet langer van onze diensten gebruik wenst te maken. Zo’n bericht fungeert tevens als
een verzoek om vergeten te worden. Dit betekent ook dat wij uw gegevens maximaal tien jaar na uw laatste contact of transactie bewaren, tenzij daar een wettelijke rechtvaardiging voor is. Facturen met uw (persoons)gegevens zijn wij
vanwege relevante administratieve verplichtingen verplicht te bewaren, deze gegevens worden veilig bewaard zolang de betreffende termijn voor deze verplichtingen nog niet is verstreken. Personeel heeft geen toegang meer tot uw
klantprofiel en eventuele documenten die in het kader van uw opdracht of taak zijn gemaakt.
Je rechten
Op grond van geldend Nederlands en Europees recht heeft u als betrokken partij bepaalde rechten als het gaat om persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Hieronder vindt u een toelichting op deze rechten en hoe u als
betrokken partij een beroep kunt doen op deze rechten. Om misbruik te voorkomen sturen wij facturen en kopieën van uw gegevens in beginsel uitsluitend naar e-mailadressen die u bij ons kenbaar heeft gemaakt. Indien u deze gegevens op
een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wenst te ontvangen, zullen wij u vragen om u daarvoor te legitimeren. Wij houden een administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een vergeetverzoek houden wij een
administratie bij van geanonimiseerde gegevens. Alle facturen en kopieën van gegevens ontvangt u in bestanden die zijn gestructureerd in een machinaal leesbaar formaat. Gebaseerd op dataclassificaties die wij binnen ons systeem
gebruiken. U behoudt te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u vermoedt dat wij uw persoonsgegevens verkeerd behandelen of misbruiken.
Recht van inzage
U behoudt te allen tijde het recht om inzage te krijgen in de gegevens die wij verwerken die betrekking hebben of herleidbaar zijn tot uw persoon. U kunt een dergelijke bezichtiging aanvragen bij onze contactpersoon die verantwoordelijk is
voor privacyzaken. U ontvangt binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een toegevoegd overzicht van de verwerkers die
deze gegevens beheren, onder vermelding van de categorieën waaronder wij deze gegevens opslaan.
Recht op rectificatie
U behoudt te allen tijde het recht om de gegevens die wij verwerken en die betrekking hebben of herleidbaar zijn tot uw persoon, te laten aanpassen. U kunt een dergelijke aanpassing aanvragen bij onze contactpersoon die verantwoordelijk
is voor privacyzaken. U ontvangt binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u via het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens zijn aangepast.
Recht op beperking van de verwerking
U behoudt te allen tijde het recht om de gegevens die wij verwerken die betrekking hebben of herleidbaar zijn tot uw persoon te beperken. U kunt een dergelijke beperking aanvragen voor onze contactpersoon die verantwoordelijk is voor
privacyzaken. U ontvangt binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de verwerking van uw gegevens beperkt is totdat u ervoor kiest deze
beperking op te heffen.
Recht van overdraagbaarheid
U behoudt te allen tijde het recht om de door ons verwerkte gegevens die verband houden of herleidbaar zijn tot uw persoon, te laten verwerken door een derde partij naar keuze. Een dergelijk verzoek kunt u richten aan onze
contactpersoon verantwoordelijk voor privacyzaken. U ontvangt binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres uw (persoonlijke) facturen of kopieën van
gegevens die wij, of derden namens ons, hebben verwerkt. Het is zeer waarschijnlijk dat wij in een dergelijk geval onze diensten niet langer aan u kunnen aanbieden, omdat wij de eerdere gegevensveiligheid niet langer kunnen garanderen.
Recht van bezwaar en andere rechten
U behoudt te allen tijde het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking door ons, of in opdracht van ons door derden, van uw persoonsgegevens. Bij een dergelijk bezwaar zullen wij onmiddellijk alle verwerking van uw gegevens staken
terwijl uw bezwaar wordt onderzocht en afgehandeld. Bij een gerechtvaardigd bezwaar zullen wij alle facturen en/of kopieën van persoonsgegevens die wij, of derden namens ons, tot dat moment hebben verwerkt, retourneren en daarna
de verwerking staken. U behoudt tevens het recht om niet onderworpen te worden aan geautomatiseerde besluitvormingsprocessen of profilering. Wij verwerken uw gegevens op een zodanige wijze dat dit recht niet van toepassing is.
Mocht u van mening zijn dat dit recht wel van toepassing is, dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze contactpersoon die verantwoordelijk is voor privacyzaken.
Wijzigingen in het privacybeleid
Wij behouden te allen tijde het recht om ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina wordt echter altijd de meest recente versie van ons privacybeleid weergegeven.
Bedrijfsgegevens
Hotel Houses
Bedrijvenweg 8
1619BK Andijk Nederland
T (318) 576-0674
E
Contact privacyfunctionaris
Linda Bruijn